• يکشنبه ٢١ آبان ١٤٠٢-١٢:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٨٩٤
امانی تذکر داد:6-191

تانکرهای انبار نفت شهران، انبار انفجاری متحرک هستند/ ضرورت انتقال انبار نفت و پیگیری تغییر مسیرها از مناطق مسکونی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به حادثه اخیر تانکر سوخت در محله شهران، آنها را به انبارهای انفجاری تشبیه کرد و نسبت به ضرورت انتقال انبار نفت و پیگیری تغییر مسیرها از مناطق مسکونی تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر اماني، عضو شوراي شهر تهران در یکصد ونود و یکمین جلسه شورا، اشاره به ماده ١٤ قانون شهرداري‌ گفت: در این مصوبه گفته شده؛ اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم بری حفظ شهر از خطر سیل و حریق و غیره. بنده بحث حریق مدنظرم هست. همانطور که می‌دانید؛ روز‌جمعه ساعت ۴ تا ۴:۳۰ صبح در منطقه شهران یک تانکر سوخت با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر ترمزش می‌برد و با تعدادی خودرو برخورد می‌کند و در ادامه به سمت پایین سر می‌خورد و به یک فروشگاه برخورد می‌کند.
او ادامه داد: ظاهر با ترکیدن تانکر، گازوئیل هم نشت پیدا می‌کند و خوشبختانه با رسیدن همکاران عزیز ما در سازمان آتش‌نشانی حادثه جمع می‌شود. این موضوع از دوره سوم و چهارم تذکر داده می‌شد که برای انتقال انبار نفت شهران و کامیون‌هایی با این ظرفیت، تدبیری باید اندیشیده شود. خدایی نکرده اگر این تانکر سوخت بنزین بود، چه فاجعه‌ای رخ می‌داد؟ تابلو‌ زده شده که از داخل شهر نروید و از اتوبان باکری بروید! اما این تابلو با اسپری مخدوش شده است زیرا راه کامیون‌داران دور می‌شود و‌ زمان طولانی‌تر می‌شود، از آنجایی که شب تردد می‌کنند، نظارتی نیست و از همان مسیر قبلی می‌روند. ما فصل زمستان را در پیش داریم، اگر بارندگی و‌ یخ‌بندان بشود و یک حادثه دیگر رخ دهد؟ چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد؟
امانی گفت: انتقال آن‌ها که به زودی و ظرف یکسال مسیر نمی‌شود حداقل برنامه‌ریزی برای انتقال آن‌ها از الان صورت بگیرد. از سال ۹۵ که تذکر می‌دادند، اگر برنامه‌ریزی می‌کردند، قطعا این انبارها را می‌توانستند انتقال دهند. این تانکرها هرکدام یک انبار انفجاری متحرک هستند که هرجای برایشان حادثه‌ای پیش بیاید، با توجه به اینکه این تانکرها چینی هستند، عمر مفیدشان را کرده‌اند و اغلب‌شان مشکل ترمز و‌ فنی دارند، در شیب آن محدوده، ممکن است فاجعه‌آفرین باشند. تذکرم به شهرداری تهران این است که با توجه به در پیش داشتن زمستان و این تانکرها از مسیر اتوبان شهید باکری هم تردد نمی‌کنند، برنامه‌ریزی لازم را با همکاری شرکت ملی نفت انجام دهند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: